środa, 1 maja 2013

Київ

Jeśli ktoś zna mojego bloga, to nie będzie to dla niego zaskoczeniem, że jednym z moich marzeń była podróż na wschód od Polski. Nie spodziewałam się rychłego spełnienia tego marzenia, więc trudno mi było uwierzyć, że będę miała okazję zobaczyć Kijów i spędzić tam cztery dni. Możecie sobie wyobrazić moją ekscytację! Kijów okazał się miastem barwnym, bardzo kontrastowym i zdecydowanie wschodnim. Pokazuje to choćby tzw. "ukraiński barok" czyli bloki i apartamentowce z wieżyczkami i fikuśnymi daszkami. Ale jako, że to miasto kontrastów to chwilami wydawało mi się, że przeniosłam się do sielskich czasów dzieciństwa. Malowane na biało krawężniki i pnie, metalowe ogrodzenia, dużo posągów i jeszcze więcej drzew. Miałam też mnóstwo frajdy z czytania wszystkich mijanych reklam (w samolocie udało mi się nauczyć cyrylicy, więc byłam z siebie bardzo dumna i czytałam wszystko co popadnie;). Co do kwestii ubraniowych to wybrałam moje ulubione rzeczy (odpowiednie na całe dnie chodzenia), większość z nich już się tutaj pojawiała więc wrzucam jedną duużą fotorelację z całego wyjazdu:)



 "Kofe hauz" :)

Kijowskie metro ♥
 współczesny ukraiński barok - olbrzymi apartamentowiec
tuż obok apartamentowca kamień upamiętniający dawny monastyr
miejsce, w którym pięknie dzwoniły dzwonki
cerkiewne cudności
 
nowe osiedle, moim "faworytem" jest pałacowopodobny olbrzym
to na pewno były blogerki! ;)
moskwicz ♥
Fot. Wiele osób


Eng.
Someone who read my blog regulary for sure will be not surprised to know that one of my dreams was to travel east from Polish. I did not expect that this dream would fulfill fast, so it was hard for me to believe that I will have the opportunity to visit Kiev and spend there four days. In any other city I visited I did not feel such excitement! Kiev city was colorful, very contrasting and with the east character. I had a lot of fun to read all the outdoor advertisements (on the plane I managed to learn the Cyrillic alphabet, so I was very proud of myself and I read everything I saw;). What for the clothing, I chose my favorite, comfortable for whole day of walking things, from which many have appeared on the blog already. That's why I throw one big photorelation story of the trip:)

*wiem, że się muzycznie powtarzam, ale nie mogłam dać innego utworu;)

27 komentarzy:

  1. Świetne zdjęcia, mają klimat.
    Sama bym się wybrała w taką podróż! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne zdjęcia! Wschód też mnie szalenie pociąga!!! Pozdrowienie z Braunschweigu- Anna:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne, piękne, wspaniałe zdjęcia:)Kijów wpisał się u mnie właśnie na listę miejsc które muszę zobaczyć:) możesz czuć się winna; )

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne zdjęcia wybrałaś, żeby uchwycić ten klimat... Socrealizm wciaż żywy i powiew Zachodu, sztuka i kicz :) uwielbiam to.
    Nie było mi dane odwiedzić Kijowa, za to byłam we Lwowie -bardzo podobny.
    W chustce na głowie wygladasz przepięknie, powinnaś tak częściej nosić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!:) Tutaj chustka była koniecznością, kobiecie nie wypada wejść do cerkwi z odkrytą głową (dowiedziałam się o tym dopiero na Ukrainie!). Ale czasami w upały uskuteczniam chustkę luźno zarzuconą na włosy więc będę miała na uwadze Twój komplement i myślę, że częściej spróbuję bawić się w ten sposób:)

      Lwów to mój kolejny plan!;) Chociaż najbardziej chciałabym zobaczyć wschodnie wsie, pola i lasy, może kiedyś i to się uda.

      Usuń
  5. Za tą fascynację Wschodem - I LOVE YOU : )
    Też miałam ukraińskie plany, ale skończyło się na domu rodzinnym: 25km od granicy : ) Nie udało się, więc dziękuję Ci za te zdjęcia : ) Cudowne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękiii:D
      A ja planuję jeszcze nie raz wybrać się na wschód więc jakiś wspólny wyjazd można zorganizować;)

      Usuń
  6. Bym zapomniała: przywiozłaś chałwę? : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chałwy nie, ale za to kupiłam brzozową wódkę, krymski koniak dla rodziców, cukierki z miejscowej fabryki słodyczy i kawior;) Walizka w drodze powrotnej była kilka kilo cięższa niż w poprzednią stronę;)

      Usuń
  7. Też się czaję na Wschód!!!! Kręci mnie ten klimat od dawna, jak nie wiem co. Kilkanaście lat temu byłam na Białorusi (teraz bym sie nie odważyła). Świetne zdjęcie tej pary młodej tyłem. Podglądanie tubylców najbardziej mnie kręci na takich wyjazdach! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Najbardziej chwyciło mnie w uścisk zachwytu metro i współczesny barok, to wspaniałe połączenie, nie słyszałam nawet o takim kierunku, wygląda to niesamowicie.
    Ty, jak zawsze, fajnie się prezentujesz na tle tego niezwykłego miejsca. Ja na wyjazdy zawsze mam problem, żeby zabrać to co trzeba i wyglądać jak człowiek:)
    Wspaniała fotorelacja, z takim uczuciem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!:))
      Tamtejsze metro było niesamowite też z tego względu, że było baaaaardzo głęboko pod ziemią, a długość ruchomych schodów prowadzących do niektórych stacji przerosła moje wszelkie wyobrażenia;)

      Usuń
  9. Śliczne te zdjęcia! Najbardziej podoba mi się to z parą młodą - uwielbiam też takie uliczki, którą właśnie na nim szłaś. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Pary młode były tam co chwilę porozstawiane w różnych znaczących punktach miasta;) To było ciekawe, bo we Wrocławiu rzadko kiedy jakąś zobaczę.

      Usuń
  10. Takich zdjęć nie powstydziłoby się National Geographic! Świetna fotorelacja, idelanie wpisane stylizacje i spójna całość utrzymana w lekko nostalgicznym klimacie. Bardzo, bardzo mi się podoba ten wpis! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za tak miłe słowa:))

      Usuń
  11. super buty :)

    zapraszam!
    www.saintinfinity.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajne zdjęcia, a ta ostatnia sukienka to idealnie pasuje do wschodnich klimatów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:) Chyba przez to polubię ją jeszcze bardziej;)

      Usuń
  13. Szklany barok;P Dobrze, że miałaś tak cudną pogodę!

    OdpowiedzUsuń
  14. Też przez moment poczułam się jak w dzieciństwie - "Wilk i zając".
    Urzekające miasto!

    OdpowiedzUsuń
  15. Dobry blog :] Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie - http://eryk-minefreedom.blogspot.com/ wywiady, fotografia .

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...