wtorek, 23 września 2014

Niedziela dla włosów: peeling kawowy i henna Cassia

Miałam plan aby raz na kwartał odżywiać włosy bezbarwną henną Cassią i póki co się to udaje. Henna ma poprawiać kondycję włosów, spotkałam się też z opinią, że ma je pogrubiać. A na pewno nie zaszkodzi (chyba, że jest się właścicielką jasnego blondu, wtedy może kolor może pójść w zieloności). Przy hennie ważne jest aby włosy były dobrze oczyszczone, jeśli będą oblepione sylikonami, to składniki nie będą się wchłaniać. W tym celu sięgnęłam po szampon Bingo z borowiną. Aby pozwolić hennie działać jeszcze lepiej na skórę głowy, oczyściłam ją mieszanką szamponu z fusami kawowymi. Taki peeling;) Są dwie drogi użycia bezbarwnej henny. Można rozrobić ją z sokiem z cytryny i odstawić na 12 godzin, wtedy może ona rozjaśnić włosy i nadać im złotego połysku. Można też zmieszać ją z wodą i użyć mniej więcej po godzinie w celu bardziej odżywczym. Ja wybrałam drugi sposób (wolę nie powiększać samoistnego efektu "ombre";). Hennę zmieszałam z ciepłą wodą do konsystencji jogurtu naturalnego i dodałam kilka kropel cytryny. I tradycyjnie już zabawa w zdjęcia, do których wykorzystałam płatki ostatniej róży, która przekwitła w ogrodzie (płatki były już pozbierane z ziemi więc w ostatnim dniu lata było to wręcz symboliczne;).





Tak, to był peeling kawowy. Wyszedł apetycznie. Henna to było niemniej piękne zielone błoto.







Ale ku przyzwoitości zamieszczam zdjęcie, kto ma włosy podobne do moich i wielkie wyjście przed sobą, niech lepiej nie używa henny tego dnia lub dzień przed;) Tak jak się spodziewałam, efekt wizualny na włosach był raczej mizerny, ale nie o to w tym zabiegu chodziło. Ciekawa jestem dalszej perspektywy, niestety póki co włosy jeszcze mokre po pierwszym po hennie myciu więc na wrażenia trzeba poczekać.


Fot. Ja

4 komentarze:

  1. Ja ma podobne włosy do Twoich:D
    Henna mnie kusi, ale nie wiem jak by zadziałała na farbowane włosy:/
    A zdjęcia piękne!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, też zauważyłam podobieństwo!:)
      Musiałabyś poczytać o hennie. Kiedyś przeglądałam różne opinie a propos henny i farbowania w kontekście mojej Mamy i często da się przestawić:)

      Usuń
  2. zdjęcia jak zwykle imponująco dobre i włoski śliczne :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...